Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jim Feij - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jim Feij - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Jim

Blijf op de hoogte en volg Jim

26 Juli 2014 | Laos, Luang Prabang

Ben nu sinds 21 juli in Laos en heb ervaren dat het land veel te bieden heeft. Het land is totaal anders dan Thailand overal waar je kunt kijken is het groen, bevolking is anders en het toerisme is minder massaal (genoeg toeristen die de weg gevonden hebben maar minder dan Thailand). De ervaringen die ik tot nu toe opgedaan heb in Laos zijn zeker hoogte punten van mijn reis tot nu toe. De Gibbon expercience was geweldig! Na een rit van anderhalf uur door totale wildernis kwam onze 4x4 truck vast te zitten. Allemaal even helpen om duwen mocht niet baten uiteindelijk na anderhalf uur onze weg gelukkig kunnen vervolgen. Nog een forse jungeltrekking van 2 uur. Maar het was het allemaal waard! Na het ziplinen (soort kabelbaan) aankomen in de boomhut waar ik mocht slapen, douche midden in de jungel met het bijkomende uitzicht en gewekt worden door zingende gibbons is fantastisch! Het is geen goedkope ervaring maar het was iedere cent waard en beveel het dan ook zeker aan!

Na mijn 3 dagen in de jungel heb ik de slowboat gepakt richting Luan Prabang. Tijdens deze tocht krijg je een goede indruk hoe mooi Laos is. Het is een 2 daagse tocht van ongeveer 2x 8 uur met een overnachting in Pak Beng. Het gaat onzettend traag maar de landschappen zijn prachtig en het is heerlijke manier om te ontspannen na een heftige jungel trekking.

Ik ben nu aangekomen in Luan Prabang en ben nieuwsgierig na wat deze stad mij te bieden heeft. Morgen waarschijnlijk scootertje huren om alles te bekijken.

Tot de volgende update!

  • 27 Juli 2014 - 08:06

    Ben De Vree:

    Jim,is er wel een lift bij zo'n boomhut? En die douche in de jungle geeft toch wel warm water mag ik hopen!
    Als dat het geval is,kom ik misschien ook nog even haha!
    Zo'n slowboat zou me wel bevallen.
    Klinkt spannend en interessant allemaal;
    Het leven in Maastricht is daar wel erg saai bij.
    Hier alles z'n gangetje.

    Wees voorzichtig en maak er iets moois van.

    groetjes,

    Ben

  • 27 Juli 2014 - 18:23

    Charles En Steffi:

    Ha Jim,

    Klinkt fantastisch allemaal! Wij zijn best een beetje jaloers ;-)
    Al veel gehoord over de Gibbon Experience, stoer. En er bestaat bijna niets leukers dan douchen in de jungle onder de bladeren... Zelfs als het water koud is.

    Kun je al wennen aan ultrabudget reizen? Al wat leuke mensen tegen gekomen?

    Nog ontzettend veel plezier daar! Geniet ervan!

    Groetjes, Charles en Steffi

  • 28 Juli 2014 - 10:39

    Jim:

    Hallo Ben, Charles en Steffie,

    Hahaha Ben uiteraard beschrikt de boomhut over een lift, sauna en warme douche met massage stand. Echt iets voor jou dus! Steffi en Charles terrecht dat jullie jaloers zijn;) Gibbon expercience is aanrader als jullie weer eens in de buurt zijn! Gelukkig laat mijn budget het toe om niet ULTRA budget te reizen maar uiteraard probeer ik te besparen waar het kan. Laos is wel echt wat duurder dan verwacht en gehoopt vooral omdat er bijna geen hostels te vinden zijn. Ontmoet bijna iedere dag nieuwe mensen dus dat harstikke leuk:)

    Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jim

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 5041

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 10 November 2014

4 maanden backpacken South East Asia

04 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Thailand

01 April 2010 - 01 Oktober 2010

Mauritius

Landen bezocht: